Wózki w wykonaniach specjalnych

SPECJALNE-DEDYKOWANE ROZWIĄZANIA WÓZKÓW WIDŁOWYCH

Wózki w wersjach „special design” są dość często proponowaną przez nas alternatywą przede wszystkim ze względu na większą wydajność czasu pracy, niezbędnego do wykonania danego zadania, ale także stopnia wykorzystana powierzchni magazynowej. To „szycie na miarę” ma pomóc operatorom w trudnych i skomplikowanych operacjach skupionych głównie na dwóch obszarach.

Pierwszy obejmuje specjalistyczny osprzęt montowany na wózku np. różnego rodzaju chwytaki z obrotnicami, paletyzery, urządzenia teleskopowe z dodatkowym osprzętem wizualnym i wózki przeciwwybuchowe._photo_no__1___Small__1_Kolejnym, bardziej złożonym, jest ingerencja w konstrukcję samego wózka, bądź jego masztu i tutaj także pojawia się szereg możliwości. Parametry techniczne i konstrukcyjne wózka dostosowywane są wówczas do potrzeb użytkownika, wynikających z charakterystyki samego magazynu, bądź danego procesu. Dla wózka kompletacyjnego jesteśmy w stanie zaprojektować na kierownicy, przypominającej tą znaną z motocykli, dodatkowe koło sterowe pozwalające na precyzyjne manewrowanie przy użyciu tylko jednej ręki.  


Innym doskonałym przykładem może być fakt sprzed kilku lat dotyczący masztów z wysokością unoszenia powyżej 11m. To wymóg rynku dyktowany oczywiście potrzebą klientów sprawił, że na podstawie wielu spływających do nas i innych dealerów zapytań o takie możliwości, marka Atlet wprowadziła maszt 12,1m. Na dzień dzisiejszy to standard w naszej ofercie, ale do niedawna był jeszcze określany mianem „special design”.

CECHY WÓZKÓW (modyfikacje w stosunku do rozwiązań standardowych)

_photo_no__2___Small_Koronnym przykładem wózka specjalnego jest wózek  zaprojektowany z myślą o systemie regałów DOUBLE DEEP – systemie składowania na podwójną głębokość, którego jesteśmy pionierem na polskim rynku. Stworzyliśmy je w oparciu o regały magazynowe produkcji DEXION, jak również wózki magazynowe marki ATLET, a jego podstawową zaletą jest większa o 20-30% powierzchnia składowania i możliwość zastosowania w magazynach o różnym przeznaczeniu, o różnej specyfice działania, bez względu na branże, wielkość obiektu, czy asortyment składowanych towarów.            

_photo_no__3___Small_

Niezbędnym warunkiem funkcjonowania tego systemu jest wyposażenie wózka w hydraulicznie rozsuwane widły teleskopowe  i kamerę znacznie ułatwiającą manewrowanie paletą w drugim co do głębokości rzędzie regałowym oraz wyższych poziomach składowania. Kamera umiejscowiona jest w zależności od rodzaju i gabarytów ładunku na widłach, w widłach – takie rozwiązanie wymaga ich specjalnej konstrukcji albo na karetce. Dodatkowym wyposażeniem, znacznie ułatwiającym pracę, jest układ ważący palety, zapobiegający przeciążeniu hydrauliki.

_photo_no__4_v_1___Small__photo_no__4_v_2___Small_











SYTUACJA NA RYNKU WÓZKÓW MODYFIKOWANYCH

Wózki specjalistyczne w moim odczuciu cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Pomimo większego kosztu, jaki trzeba za nie zapłacić potrafią znacznie więcej niż ich przeciętni bracia, co przekłada się na wydajność i efektywność wykonywanej pracy. Zastosowanie tych wózków jest bardzo często związane z danym procesem technologicznym np. usytuowania danego detalu w konkretnej płaszczyźnie, by mógł on zostać poddany obróbce. Zarówno pod kątem produkcji, jak i magazynowania znaczenie ma branża i tak w zakładach chemicznych wymogiem jest stosowanie wózków przeciwwybuchowych, w branży papierniczej najczęściej możemy spotkać wózki wyposażone w chwytaki i obrotnice, w sadownictwie obrotnice, a w przemyśle metalurgicznym żurawie. Pod kątem parametrów technicznych należy pamiętać o nominalnych i resztkowych momentach sił zarówno wózka, jak i osprzętu. Tutaj warto zaufać i oddać się w nasze ręce.

CHARAKTERYSTYKA MODELU DOSTOSOWANEGO DO PRACY W REGAŁACH TYPU DOUBLE DEEP

_photo_no__8_

Wózek Atlet Tergo UMS-TF specjalne zaprojektowany do aplikacji typu double-deep. Nowa generacja wózków Atlet z serii heavy-duty obejmującej modele UMS-TF, UHD-TF i UHX-TF niesie ze sobą nowe pojęcie wydajności i efektywności pracy także dzięki hydraulicznie rozsuwanym widłom teleskopowym. Umożliwiają one obsługę regałów na głębokość dwóch palet z jednego korytarza roboczego, a co za tym idzie zwiększenie pojemności magazynu o 20-30%. UMS-TF to wszechstronny partner tego rozwiązania z unoszeniem ładunku do wysokości 8,95m. Na większe możliwości, bo obsługę do 11,50m pozwala model UHD-TF. Dla najwyższych magazynów z unoszeniem do 12,10m stworzono model UHX-TF.

_photo_no__6___Small_

Do wózka dedykowanego systemowi double-deep wyposażonego w widły teleskopowe zalecamy stosowanie kamery. W prezentowanym modelu została ona zamontowana na widłach. Jest to o tyle korzystne rozwiązanie, że obraz nie jest zasłaniany przez obsługiwany ładunek, dzięki czemu sprawujemy nad nim większą kontrolę. Monitor LCD przekazujący nam bezpośredni obraz z kamery jest montowany przed operatorem na belce dedykowanej właśnie specjalistycznemu osprzętowi, nieco poniżej wysokości wzroku.

_photo_no__7_


Kombinacja precyzyjnej kontroli, izolowanego od drgań i bardzo stabilnego masztu oraz samego wózka zapewniają poczucie pewności i są gwarancją bezpieczeństwa. Jest ona doceniana w momencie podnoszenia i manewrowania ładunkiem nawet na najwyższych poziomach belkowych. Wyoblone zagłówki, uchylny i wyjątkowo ergonomiczny fotel operatora z panoramicznym masztem stwarzają bardzo szerokie pole widzenia.

 Ergonomia otoczenia operatora w tym wózku to światowa klasa. Mini koło sterowe i pływający podłokietnik pozawala odpoczywać rękom i barkom nawet podczas bardzo intensywnej pracy. Wspomniany przychylny nawet do 18% fotel dostosowuje poziom amortyzowania w zależności od wagi operatora i ma regulowalne podparcie lędźwiowej części pleców. Kokpit obsługuje się w pełni intuicyjnie, a niemal wszystkie elementy kabiny można dostosować do swoich gabarytów, włącznie z podłogą, która jest elektrycznie podnoszona lub opuszczana w przedziale 70mm.

Dodatkowymi nowo wprowadzonymi opcjami, jakie oferują te modele są między innymi: system LAS - asystent wspomagający wybór właściwego poziomu składowania za pomocą zmiany przyspieszenia unoszenia karetki, ASR - system zapobiegający uślizgowi kół podczas ruszania, Ergo logic –ergonomicznie wyprofilowany joystick, hamulce w kołach podporowych, gniazdo 12V.


Rafał Lewandowski
Sales Engineer